loading...
اخبار روز
محمد بازدید : 1 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت که طرح مربوط به تعیین شرایط وزراء پیش از انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده و بعید است که به انتخاب وزرای کابینه یازدهم برسد.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: طرح اصلاح ماده 204 آین نامه داخلی مجلس قبل از انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود و در کمیسیون آیین نامه به تصویب رسید و ما بعید می‌دانیم که تا معرفی وزراء این دولت به تصویب نهایی مجلس برسد؛ زیرا ما تقاضای برای بررسی آن خارج از نوبت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به تعیین شرایطی برای وزراء از جمله داشتن مدرک فوق لیسانس و همچنین داشتن 10 سال کار مرتبط در همان وزارتخانه خاطر نشان کرد: این شرایط برای رئیس جمهور محدودیتی ایجاد نمی‌کند. بلکه باعث می‌شود که مجلس با دقت و طیب خاطر به وزراء رای دهد و برنامه‌ی آنها را مورد ارزیابی دقیق قرار دهد.

انتهای پیام

محمد بازدید : 1 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: امنیت و سلامت، نعمت‌های ناشناخته‌ای هستند که فقدان آنها سرمایه‌های مادی و دنیوی را بی‌ارزش می‌کند.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی شهید صدوقی در منطقه محروم چاه مبارک شهرستان عسلویه، از امنیت و سلامتی به عنوان نعمت‌های ناشناخته‌ای که همواره مورد تاکید بزرگان دین قرار گرفته است یاد کرد و گفت: برخورداری از سرمایه‌های دنیوی بدون داشتن امنیت و سلامتی بی‌ارزش خواهد بود و از این رو بزرگان دین ما همواره این دو مولفه را سرلوحه امور خود قرار داده‌اند.

 

وی با اشاره به بومی‌سازی و ارتقای ضریب امنیت در مرزها اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه به عنوان سرباز و خدمتگذار مردم با حضور در مناطق مرزی کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان ضریب امنیت را به صورت چشمگیر ارتقاء داده و امنیت را بومی‌سازی کرده است.

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه "خوشحالیم که در خدمت محرومان هستیم" از خدمت رسانی نیروی زمینی سپاه در مناطق محروم به بیش از 900 هزار نفر در حوزه سلامت خبر داد و ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که خدمت‌رسانی به محرومان دائمی شود.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم سردار اخوان معاون بهداری نیروی زمینی سپاه نیز نیز با اشاره به قابلیت‌های بیمارستان صحرایی شهید صدوقی گفت: استفاده از تجهیزات استاندارد به‌روز، رایگان بودن تمامی خدمات، برخورداری از سامانه های امداد صحرائی ممتاز، بهره مندی از قابلیتهای تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان صحرائی شهید صدوقی و درمان انسان محور و دانش محور از مهم ترین قابلیتهای این بیمارستان صحرایی به شمار می‌رود.

 

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه، عدالت‌محوری در استفاده از امکانات و ارائه خدمات را مهم دانست و افزود: درباره افرادی که نیاز به درمان طولانی‌مدت دارند نیز درصدد هستیم تا روند درمانی آنها تا بهبودی کامل ادامه یابد.

 

انتهای پیام

محمد بازدید : 2 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

نخست وزیر پیشین مالزی بر روابط دوستانه و برادرانه مالزی و ایران و توسعه همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در مالزی، ماهاتیر محمد در دیدار با محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در مالزی ضمن تاکید بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام، گفت: ما همواره بر روابط دوستانه و برادرانه با ایران و توسعه همکاری‌ها بین دو کشور تاکید نموده‌ایم.

 

وی که چند روز پیش 88 ساله شد، اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید دست از اختلافات بردارند و با توسعه اقتصادی همه جانبه و پیشرفت علمی به تقویت جهان اسلام بپردازند و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش عمده‌ای در این زمینه ایفا نماید.

 

سفیر ایران در مالزی در این ملاقات با تبریک ماه مبارک رمضان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس‌جمهور و نیز انتخابات پارلمانی در مالزی ابراز امیدواری کرد دوره جدیدی از توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به خصوص اقتصادی و تجاری آغاز گردد که به نفع دو کشور و جهان اسلام خواهد بود.

 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت وحدت امت اسلامی گفت: در حال حاضر باید تلاش‌ها جهت رفع اختلافات و جلوگیری از تفرقه در جهان اسلام دو چندان شود.

 

انتهای پیام

محمد بازدید : 2 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (1)

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به بودجه بدون نفت تاکید دارد و امسال اولین سالی بود که این موضوع با کیفیت بیشتری بین نمایندگان و کمیسیون مطرح بود که وابستگی بودجه به نفت کمتر و سهم نفت از بودجه بیشتر شود.

 

علی مروی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: بحث‌های جدی با دولت در رابطه با شفاف بودن بودجه نفت داشتیم که برخی از مجلسی‌ها تحت تاثیر تبلیغات دولت معتقد بودند که نفت درآمدهای پنهان دارد و همین درآمدهای پنهان باعث می‌شود که به آن بودجه ندهیم، ولی ما معتقدیم نفت درآمدهای پنهان نداشته و هر چه درآمد دارد باید به خزانه واریز شود.

 

وی ادامه داد: باید مجلس در این سال بودجه زیادی را به نفت تخصیص می‌داد تا پروژه‌ها با تاخیر مواجه نمی‌شد؛ مخصوصا در میادین مشترک ما نباید از بقیه کشورها عقب می‌افتادیم که متاسفانه این کار انجام نشد.

 

مروی تصریح کرد: برخی از اعضای کمیسیون بودجه و تلفیق تحت تاثیر بعضی کارشناسان دولت بر این باور و عقیده بودند و پافشاری هم می‌کردند اما بالاخره امسال با عوض شدن فضا، کمیسیون بودجه از شکل قبلی خود خارج شد و بسیاری از پیشنهادات کمیسیون انرژی پذیرفته و بودجه نفت، بودجه خوبی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این هشت سال نیز دولت به سامان دادن به نفت معتقد بود ولی علاوه بر لطمه‌ای که با تغییر وزرا وارد شد در بحث هدفمندی نیز اعتبار کمتری به نفت رسید.

 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث صرفه‌جویی و مصرف بهینه، بهره‌وری زودرس پروژه‌ها و تلاش بیشتر در فازهای باقی مانده پارس جنوبی، بحث کارتی شدن بنزین و جلوگیری از قاچاق سوخت که باعث شد نیازمان به واردات بنزین کاهش یابد ولی در سرمایه گذاری‌ها وضع خوبی نداشتیم.

 

وی افزود: تخصیص به بودجه نفت کاهش پیدا کرد و در بحث هدفمندی به پروژه‌ها اعتبار خوبی نرسید و این موارد مقداری پروژه‌ها را با تاخیر مواجه کرد.

 

مروی همچنین در رابطه با رویکرد حسن روحانی نیز در حوزه انرژی گفت: در رابطه با انرژی، به نظر من ایشان به علت این‌که با مرکز مطالعات استراتژیک سال‌ها ارتباط داشته‌اند و به اهمیت نفت واقف هستند می‌توانند اطلاعات دقیقی از نیروهای قدیمی داشته باشند.

 

 

انتهای پیام

محمد بازدید : 1 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

یک عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان با رییس جمهور منتخب گفت که مجلس نسبت به روابط دو قوه خوش‌بین است و امیدوار است این خوش‌بینی در معرفی یک کابینه قوی به مجلس عینیت یابد.

 

شاهین محمدصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: دیدار دیروز مجلس با آقای روحانی، دیدار بسیار خوبی بود به ویژه‌ اینکه این مراسم در جوی دوستانه و صمیمی برگزار شد.

 

وی افزود: در این دیدار هم همکاران مجلس نسبت به آقای روحانی احترام قائل بودند و هم آقای روحانی و همکارانشان با عزت و احترام با مجلس برخورد کردند.

 

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اظهارات علی لاریجانی رییس مجلس در این مراسم، گفت که آقای لاریجانی مسائل و مشکلات کشور و راهکارهای آن را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد که مجلس آماده همکاری با دولت است، ایشان همچنین انتظارات مجلس از دولت به خصوص در تعیین یک کابینه توانمند و کارشناس را بیان کردند.

 

محمدصادقی ادامه داد: آقای روحانی هم در سخنان خود جایگاه رفیع مجلس را مورد اشاره قرار دادند و تاکید کردند که اگر کشور بخواهد بر مشکلات فائق بیاید باید مجلس قوی در کنار یک دولت توانمند زور داشته باشد.

 

وی ادامه داد: اظهارات رییس مجلس و رییس جمهور منتخب در این مراسم با تایید همکاران نماینده مواجه شد.

 

محمدصادقی اضافه کرد: جلسه نمایندگان با آقای روحانی جلسه ارزشمندی بود و امیدواریم این وفاق و همدلی که برای حل مشکلات مردم ضروری است بتواند طلیعه‌ای برای آینده‌ای روشن در روابط دو قوه باشد.

 

این عضو هیات رییسه مجلس در پایان گفت: ما نسبت به روابط مجلس و دولت در دولت یازدهم خوش‌بین هستیم و امیدواریم این خوش‌بینی در معرفی یک کابینه قوی به مجلس در اولین گام عملی رییس جمهور، عینیت یابد.

 

انتهای پیام

محمد بازدید : 1 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

احتمال داشتن فرزندان مبتلا به اوتیسم در زنان بارداری که در معرض سطح بالای آلودگی هوا هستند دو برابر بیشتر از زنانی است که در محیطی با آلودگی کمتر زندگی می‌کنند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، به گفته محققان دانشگاه هاروارد این تحقیق، اولین مطالعه ملی برای یافتن ارتباط بین میزان شیوع آلودگی و گسترش اختلالات رشدی است که تا به حال انجام شده است.

 

آندریا روبرت یکی از محققان این مطالعه از گروه سلامت عمومی دانشگاه هاروارد می‌گوید: بسته به نوع مواد آلاینده 20 تا 60 درصد زنان شرکت کننده در تحقیق در مناطقی زندگی می‌کنند که احتمال ابتلا به اوتیسم در آنجا بالا بوده است.

 

محققان برای انجام مطالعه، 325 زن دارای کودکان مبتلا به اوتیسم و 22 هزار زن با فرزند سالم را مورد بررسی قرار دادند.

 

برای به دست آوردن میزان آلودگی در زمان بارداری این مادران، آنها از اطلاعات آژانس حفاظت از محیط زیست استفاده کردند و دیگر فاکتورها مثل درآمد، تحصیلات و مصرف سیگار در بارداری را نیز مدنظر قرار دادند.

 

نتایج بررسی‌ها نشان داد زنان بارداری که در هوایی با سطح بالای ذرات دیزلی یا جیوه زندگی می‌کنند دو برابر بیشتر نسبت به دیگر زنان که در هوای پاکتر زندگی می‌کنند احتمال می‌رود فرزندانی با اختلال اوتیسم به دنیا بیاورند.

 

اگر ذرات آلاینده شامل سرب، منگنز، متیلن کلراید و فلزات ترکیبی باشد احتمال تولد نوزادان مبتلا به اوتیسم تا 50 درصد بالا می‌رود.

 

اوتیسم یک اختلال مغزی است که در آمریکا از هر 88 نفر یک نفر و در بریتانیا از هر 100 نفر یک نفر مبتلا به آن است.

 

محققان معتقدند میزان آلودگی‌های فلزی و دیگر مواد آلاینده در خون زنان باردار باید اندازه‌گیری شود تا بتوان دقیقا مشخص کرد کدام یک از آلاینده‌ها خطر ابتلا به اوتیسم را افزایش می‌دهد.

 

انتهای پیام

محمد بازدید : 1 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

دبیر شورای عالی عتف با اشاره به تصویب دو طرح جدید کلان ملی از تصویب آیین نامه اجرایی اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری در حاشیه سیزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری (عتف) در جمع خبرنگاران درباره مصوبه جلسه گفت: در این جلسه که به ریاست دکتر کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری برگزار شد، آیین نامه اجرایی بند 116 قانون بودجه به تصویب اعضای شورای عتف رسید تا برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال شود. طبق بند 116 قانون بودجه سال 92 دستگاه‌های اجرای مکلف هستند یک تا سه درصد اعتبارات خود را صرف فعالیت‌های تحقیقاتی کنند که اولویت آن را شورای علوم، تحقیقات و فن‌آوری (عتف) تعیین می کند.

 

به گفته وی، کف این مبلغ تا سال گذشته نیم درصد اعتبارات تعیین شده بود که در بودجه سال جاری به یک درصد افزایش یافته است.

 

مهدی نژاد نوری با اشاره به این‌که این آیین نامه نسبت به سال گذشته اصلاحاتی نیز داشته است اظهار کرد:‌ عبارت طرح‌های کلان ملی در کنار سیاست‌ها و اولویت‌های مدنظر شورای عالی عتف در این آیین نامه اضافه شده است تا اهمیت اجرای این طرح‌ها برای دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش مشخص شود. همچنین قرار است 60 درصد منابع پژوهشی دستگاه های اجرایی صرف طرح‌های کلان ملی مصوب شورا شود و 40 درصد باقی به پروژه‌های دیگر دستگاه‌ها اختصاص یابد.

 

دبیر شورای عالی عتف ادامه داد: در آیین نامه امسال مقرر شده است تا هر دستگاه اجرایی مبلغ واقعی یک تا سه درصد اعتبارات خود را مشخص کند و آن را برای بررسی‌های دقیق‌تر به شورای عالی عتف اعلام کند.

 

افزایش تعداد کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف به 12 عدد

 

وی درباره دیگر مصوبه جلسه سیزدهم شورای عالی عتف توضیح داد: بنا به درخواست قوه قضاییه و فعالان حوزه تخصصی حقوق و قضا، اعضای شورای عالی عتف موافقت خود را با تشکیل کمیسیون تخصصی حقوقی و قضایی در کمیسیون دائمی این شورا اعلام کردند.

 

به گفته مهدی نژاد، ترکیب این کمیسیون تخصصی درجلسه آینده کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری توسط اعضای شورا تعیین خواهد شد.

 

تصویب نهایی دو طرح کلان حوزه علوم انسانی

 

دبیر شورای عالی عتف اظهار کرد: دو طرح علوم انسانی سیر مفهومی فلسفه سیاسی اسلام و نقد و بررسی جریان‌های تفسیری قرآن نیز در جلسه شورای عالی عتف مطرح شد که پیش از این کلیات آن در شورا تصویب شده بود.

 

به گفته دبیر شورای عالی عتف، اعضای شورا تصمیم گرفته‌اند تا هر دو طرح علوم انسانی نماینده‌ای از کمیته تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند تا فرآیند اجرای آن‌ها از مصوبات و سیاست‌های این شورا جدا نباشد.

 

اضافه شدن دو طرح جدید به مجموع طرح‌های کلان ملی

 

به گزارش ایسنا، وی درباره دو طرح جدید مصوب شده در شورای عالی عتف نیز گفت: به پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی، طرح کلان فرهنگ جامع زبان فارسی در شورای عالی عتف به تصویب رسید که کمیسیون تخصصی آن پیش از این موافقت اصولی خود را با آن اعلام کرده بود.

 

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، فرهنگ دهخدا در سال 1318 تدوین شده و قاعدتا برای رفع نقایص آن باید طرح جدیدی آغاز شود و شیوه‌ها و نکات جدیدی نیز در اصلاح و نگارش آن به کار گرفته شود این طرح پیش از این در فرهنگستان زبان و ادب فارسی آغاز شده بود که حرف «آ» آن در هزار صفحه منتشر شده است.

 

به گفته مهدی نژاد در دومین طرح تصویب شده در شورای عالی علوم ، تحقیقات و فن‌آوری طرح اصلاح خط مشی‌ها و سازوکارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی است که کمیسیون تخصصی اقتصاد و مدیریت و کمیسیون دائمی عطف پیش از این جزییات آن را تایید کرده بودند.

 

وی در این باره توضیح داد:‌ در این طرح کلان سعی شده است تا ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی تبیین شود و رابطه آن با اصولی مانند سبک زندگی و یا الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مشخص شود. کمیسیون دائمی شورای عالی عتف پیش از این برای تعیین جزییات این طرح کلان کارگروهی به ریاست فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران تشکیل داده بود تا ابعاد طرح به صورت علمی بررسی شود.

 

به گفته وی، اعضای شورا موافقت اصولی خود را با این طرح اعلام کرده‌ و نواقصی را در آن یافته‌اند که قرار است در کمیسیون تخصصی مطرح شده و اصلاح شود. همچنین قرار است بحث مالی و بودجه این طرح دوباره بررسی شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی عطف بازگردد.

 

مهدی‌نژاد نوری در خصوص اهمیت اجرای این طرح کلان خاطرنشان کرد:‌ این طرح در صورت اجرا طرحی شبیه نقشه جامع علمی کشور در حوزه اقتصاد خواهد شد و در پایان آن می توانیم بگوییم که نقشه جامع اقتصادی کشور را به صورت علمی تبیین کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به این‌که به دلیل کمبود وقت بررسی دو طرح نظام حکومتی الگو و نیز یک طرح تخصصی در کمیسیون سلامت شورا انجام نشد، اظهار کرد:‌ شورای عالی عتف طی دو هفته آینده یک جلسه فوق العاده برگزار خواهد کرد تا به این دو طرح رسیدگی کند و موضوع مالی طرح اقتصاد مقاومتی را نیز نهایی کند.

 

انتهای پیام

محمد بازدید : 3 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

رییس پارک علم و فناوری لرستان از شرکت 25 طرح استان در جشنواره ملی «علم تا عمل» خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه لرستان، مجید یاراحمدی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جشنواره ملی «علم تا عمل» که شهریور ماه امسال در تهران برگزار می‌شود، گفت: پارک علم و فناوری لرستان به عنوان دبیر این جشنواره از خرداد ماه فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی افزود: مخاطبان جشنواره، شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، مراکز دانشگاهی، رشد و تحقیقاتی، ستاد فناوری‌های راهبردی و ... هستند.

 

یاراحمدی اظهار کرد: این جشنواره در دو فاز استانی و ملی برگزار می‌شود که در فاز استانی طرح‌های برتر استان‌ها پس از دریافت از طریق سامانه دبیرخانه استانی به آدرس www.lustp.ir یا سامانه ملی www.isit.ir ثبت‌نام می‌شوند و با حضور هفت داور فرآیند داوری انجام خواهد شد. در مجموع 25 طرح از میان طرح‌های داوری شده انتخاب و به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری معرفی می‌شوند.

 

رییس پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: پس از معرفی طرح‌های برتر در فاز دوم مراحل راه‌اندازی نمایشگاه در تهران انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح‌های دانش‌بنیانی که تقاضامحور بوده و چشم‌انداز روشنی در امر صادرات و تولید دانش‌بنیان داشته و نمونه‌سازی تجاری آن‌ها به پایان رسیده، مورد ارزیابی قرار گرفته و به عنوان طرح برتر معرفی می‌شوند، تصریح کرد: این طرح‌ها دارای شاخصه‌هایی از جمله رفع نیازمندی‌های فناورانه کشور در شرایط تحریم هستند و گزارشات مالی و ترازنامه آنها توسط حسابرسان معتمد سازمان بررسی و اوراق بهادار تهیه و تایید شده و به عنوان طرح‌های برتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

یاراحمدی با بیان اینکه طرح‌ها در دو شاخه علوم و مهندسی و علوم پزشکی دسته بندی می‌شوند، یادآور شد: در طول نمایشگاه داوران به صورت حضوری به غرفه‌های استانی مراجعه کرده و در مجموع 25 طرح در کشور و سه استان برتر انتخاب می‌شوند.

 

رییس پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: به طرح‌های برتر تسهیلات مالی و قانونی ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.

 

وی با بیان این‌که بیش از 40 طرح از استان آماده ارائه به جشنواره است و این در حالی است که سهم لرستان 25 طرح است، گفت: در این جشنواره طرح‌هایی انتخاب می‌شوند که از بالاترین سطوح تکنولوژی برخوردار بوده و بیشترین ارزش افزوده را در تولید ایجاد کنند. همچنین طرح‌های استراتژیک در حوزه فناوری‌های نوین شانس بیشتری برای انتخاب در جشنواره دارند.

 

انتهای پیام

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 11
  • بازدید کلی : 80